27.05.2010

Robin Hood (SUA 2010)

Robin Hood e unul din eroii mei preferati. Nu stiu de ce, inca de cand l-am vazut prima oara interpretat de Errol Flynn, apoi dupa ce am citit cartea, de fiecare cochetam cu ideea ca e un fel de super erou, cu arcul lui si sageata care nu dadea gres. O lunga perioada am avut si eu arc, poate nu eram mereu Robin Hood, in jocurile mele, dar fascinatia a existat mai mereu. In noul film facut de Ridley Scott povestea e putin altfel decat cea de pana acum. In fond, e perioada de dinainte de a deveni celebrul haiduc, Robin avand chiar alta identitate decat cea din fostele povesti, dobandind numele de la un nobil muribund, caruia ajunge sa-i indeplineasca ultima dorinta. Putin trasa de par povestea primirii numelui acelui nobil si preluarea tuturor atributiilor acelei persoane, tatal nobilului ucis se poarta ca si cum i s-ar fi intors propriul fiu. Nevasta nobilului il recunoaste ca sot, doar ca se salveze de alti pretendenti. Poti trece cu vederea, vazand filmul ca un film de actiune, pe alocuri intunecat.  De multe ori l-am asemanat cu Gladiatorul. Are acelasi inceput cu o lupta, apoi eroul e arestat de cei alaturi de care lupta, evadeaza, incepe sa se lupte impotriva nedreptatii si cumva isi castiga respectul prin lupta. Ca film de actiune, e in regula. Plin de scene de lupta bine facute care plac iubitorilor genului. Condimentat putin cu cate o gluma, poate ar merita un bonus si pentru originalitatea povestii. Dar parca nu-i Robin Hood, parca nu se leaga in felul respectiv. E un fel de Robin cu arc doar la inceput, in rest, numai cu altceva, o alta poveste, o potriveala aiurea si personaje previzibile. O nota aparte pentru Cate Blanchett,  minunata in rolul Lady Marion. Hai si pentru Russell Crowe, un Robin calm si plin de sarm. Dar parca nu are consistenta. De aceea si 6,5.
Trailer Robin Hood (dupa reclama).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu