13.11.2009

500 days of Summer (SUA 2009)

Un el si o ea si cele 500 de zile. Pana aici e simplu. Povestea s-a mai auzit. Dar se complica pe parcurs. Mai intai, modul de a ti-o spune. Zilele nu sunt cronologice. Poate sa inceapa cu ziua 1, dar sare apoi la 83, se intoarce la 7 si tot asa(incepe cu ziua 488 !). Practic, sunt grupate dupa starile protagonistilor, stari care se gasesc aproape in orice relatie. Sunt zile bune, extrem de bune, luminoase,  sunt certuri, renuntari, zile negre si sunt convins ca nu le-am enumerat pe toate, mai sunt si altele. Inca un element nou. Barbatul e cel care isi pierde capul si vrea o relatie pe termen lung inca de la inceput, femeia vrea doar o aventura si o lunga prietenie. Poate schimba ceva? Exista oare relatia perfecta? Exista acea jumatate pentru fiecare? Exista acea EA si acel EL? Exista intotdeauna sfarsit fericit?  Joseph Gordon Levitt si Zooey Deschanel sunt foarte convingatori in rolurile principale. Dar raspunsul e unul care poate fi aflat doar dupa cele "500 de zile de vara".  Marea parte din noi o sa ne regasim in acest film, macar in una din acele zile, macar intr-o stare, daca nu doar in cele frumoase. Tare mult mi-a placut una din zilele fericite, cea in care au ajuns in Ikea la cumparaturi ! Enjoy.
PS Dupa indelungi ezitari...dezbateri, unele chiar cu mine insumi...am schimbat nota, ca dupa o reexaminare. Filmul e de 8. :-)

2 comentarii:

  1. Am poposit pentru cateva clipe in fata rafturilor, am ales filmul "500", m-am asezat comod pe canapea, am citit cuvintele tale, m-au convins sa-mi doresc sa vad povestea celor doi si a celor 500 de zile. Oare cum e a 501 zi?
    Felicitari pentru proiectul "Movies aprozar", voi reveni cu siguranta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ti-as spune cum e a 501 zi, dar stric din farmecul filmului, imi vine sa zic macar ceva evaziv...cred insa ca e mai bine sa tac. Ma bucur ca ai fost, mai treci, o sa fie "marfa" noua. Sper sa vezi filmul in curand. Merita !
    PS Cateodata ma gandesc ca ar trebui sa-i fi dat 8, macar pentru idee...

    RăspundețiȘtergere